Německý potravinový řetězec EDEKA natočil ke dni matek reklamu, která líčí otce jako neschopné tlusté idioty, kteří jsou v životě dítěte spíše na obtíž. Spot končí sloganem: „Děkuji mami, že nejsi táta”.
Jde o projev ryzí nenávisti k mužům a ponížení otců. Je pokračováním trendu, kdy velké firmy netočí reklamy, ale neomarxistickou propagandu.
V černobílé reklamě tatínkové trefují dcery míčem, rozbíjí mixér, překvapují syny při onanii, nebo spí, když jim chce dcera něco vyprávět. V jednom záběru vidíme otylého otce, jak se s odhalenou zadnicí ukazuje dceři, která si čistí zuby. Vše je doprovázeno ironickým vyznáním dcery otci o tom, jak jí rozumí. Toto vyznání je však určeno výhradně matce.
Hlavními zákazníky supermarketového řetězce EDEKA jsou ženy. Reklama není propagací firmy, ale nechutným útokem na tradiční rodinu a roli muže – otce v ní. Podle firmy EDEKA ji tvoří jen matka a děti, otec je tam jaksi navíc.
V České republice se odehraje ročně 30 tisíc sporů o děti. Matky je získávají do své péče takřka ve všech případech. 100 dětí denně je tak připraveno o otce, což se většinou týká případů kdy je vztah rodičů vyhrocený a matka následně vychovává děti k nenávisti k otci.
Spot firma EDEKA je další z řady, byť takto otevřeně se nenávist vůči mužům a otcům nikdo neodvážil vyjádřit.
Na začátku roku natočila podobně agresivní spot firma Gillette, která prodává holící strojky. Její video je pohrdavou kritikou muži a o jejich údajně nevhodném chování vůči ženám a slabším.