Jejda! Česká televize dává milionové zakázky firmám svého ředitele? Parlament má jedinečnou šanci hodit jim tam vidle. Čtyři jednoduché kroky, jak vysušit bažinu v ČT.
Závažné obvinění! Ředitel Petr Dvořák a členové Rady České televize v úterý obhajovali v Poslanecké sněmovně činnost a hospodaření České televize. Bylo to bouřlivé. Jednání popsal jeho účastník poslanec Jaroslav Foldyna takto:
„Byl jsem šokován. Rada České televize nedokázala odpovědět na otázky, týkající se zakázek v řádu milionů korun na konkrétní firmy, kde je spoluvlastníkem pan ředitel.” O jaké firmy ředitele Dvořáka přesně jde, pan Foldyna neuvedl, ale…
Manuál, jak na to
Česká televize je Deep State, instituce – bažina. Je protkaná sítí vazeb, které nelze rozmotat. Lze jen jediné. Vysušit ji. A je třeba začít shora – byť zřejmě ředitel nebude ten, kdo to tam řídí. Jde o živý organismus, který přežívá navzdory světu okolo a požírá “nežádoucí” buňky uvnitř. Zkrátka: Deep State, jak říká prezident Trump.
I. KROK: Nalezení odpovědi na výše uvedenou otázku.
Vedení České televize je nyní zdánlivě v pozici, které se v angličtině říká “sitting Duck”, tedy kachna, čekající na odstřel. V parlamentu se nahromadilo šest výročních zpráv o činnosti a hospodaření ČT. Stačí, aby nebyly schváleny dvě z nich a padne Rada ČT, bude nová – a ředitel udělá Kavčím horám pápá.
Rada ČT je stafáž – odvolat!
Současná Rada ČT není skupina odborníků, mediálních expertů, právníků a ekonomů. Není ve skutečnosti žádným kontrolním orgánem, ale spíše panoptikem, stafáží, ve které mává pádlem kanoista, hudruje aktivista, šustí antropolog a muziku tvrdí učitelka. Pokud bychom měli sestavit kontrolní orgán tak, aby se nechal co nejsnáze opít rohlíkem, pak by ta skvadra vypadala právě takto.
Rada volí a odvolává generálního ředitele, schvaluje rozpočet a závěrečný účet České televize a kontroluje plnění rozpočtu České televize.
Jasnou ukázkou dévotnosti Rady vůči orgánu, který má střežit (Českou televizi), je pravidelná každoroční odměna 2,42 milionů korun (plná palba) panu řediteli. Bohužel tyto švestičky nejsou z vlastní zahrádky…
II. KROK: Odvolání rady ČT. Toho lze dosáhnout jen dvojím neschválením zprávy o činnosti České televize parlamentem ČR.
Přibližně polovina poslanců považuje Českou televizi za nástroj propagandy. Téhož názoru je prezident Miloš Zeman, na práci zpravodajství ČT si pravidelně stěžuje i premiér Andrej Babiš. Už se toho zkrátka nakupilo moc – a do toho se blíží 17. listopad, tedy období, kdy se podle všeho odehraje cosi jako pokus o státní převrat.
Milion důvodů pro dobře mířené vidle
„Nevím, zda jsou odklady nástrojem, jak Českou televizi držet v napětí tím, že by teoreticky mohlo dojít k neschválení dvou zpráv, tedy k nastartování procesu, který může v důsledku vést až k jejímu ovládnutí politickou mocí. Ale neumím si představit, jaké důvody by k tomu Sněmovna našla,“ dumá prezident České televize Petr Dvořák.
Jářku, ale vždyť to už se právě stalo! Česká televize už je ovládána politickou mocí. A důvody, proč neschválit zprávu?
Tady jsou:
Vedení zpravodajské části se chová jako smyslů zbavené. Její redaktoři pronásledují na ulici státního zástupce, editoři cenzurují projev prezidenta, moderátoři v hlavních zprávách zvou na protivládní demonstrace, reportér v údajně živém přenosu třikrát označí premiéra za “bývalého”, jsou vysílány pohádky o lesbických zvířátkách, Newsroom ČT se odvolává na Ústav pro nezávislou žurnalistiku, který sídlí ve vybydlené chatě v Brdech a tak dále…
To není jen neschopnost, přehmaty, či šotek. To je – ideologie.
Ach, to plýtvání!
A do toho ta nehospodárnost! Například po smrti nepříliš známé herečky pošle Česká televize přenosový vůz s osmi lidmi na prázdnou piazzetu Národního divadla, aby tu odvysílala přímý přenos. Odhadem: 50 tisíc Kč v luftě. Není náhoda, že soukromé televize běžně posílají na reportáže tři zaměstnance (moderátor, kameraman, řidič), zatímco ČT skoro deset.
III. KROK: Ustanovení nové, tentokrát kompetentní rady České televize.
To vše je do očí bijící, je to děsivé – ale i tak blednoucí vedle podezření, že Česká televize zadává zakázky firmám, spojených se svým ředitelem. O jaké firmy a jaké zakázky jde, zatím není známo, ale podivné okolnosti tu jsou.
Česká televize si zaplatila (z peněz daňových poplatníků) PR služby za 12 milionů ročně, mimo jiné u firmy AMI Communications, jejíž sesterská firma lobbovala za Petra Dvořáka, když se ucházel o funkci ředitele České televize.
Další PR služby poskytuje agentura Bison and Rose, zabývají se mimo jiné lobbingem. Nehledě na horentní sumu – k čemu, jářku, potřebuje Česká televize služby PR agentur? Aby se o ní psalo pěkně v novinách? Facebook? Letáčky? Nebo aby byla v lesklých programových časopisech na prvním místě? Aby o ní vysílaly konkurenční televize?
IV. KROK: Volba nového ředitele České televize.
Padáky, kam se podíváš
Jak řečeno výše, Česká televize je Deep State, kdy prostá výměna ředitele zdaleka nestačí (viz prezident Trump v USA).
Pátým a zdaleka ne posledním krokem k nápravě (již v kompetenci nového ředitele) jsou padáky členům vedení zpravodajství a publicistiky.
Nemusí se týkat všech, stačí jen pár…
V nejhorším bude zase stávka, ale – proč ne. Pár dní bez zpravodajství České televize to tahle země jistě vydrží.
Poslanci budou hlasovat o budoucnosti České televize již za pár dní: 17. října. První nechválení zprávy o České televizi by bylo fajn.
Jako že by se tím nastartoval proces, který by v důsledku vedl až ke zbavení České televize jha politické moci, že.
Nepřehlédněte!