“Je to špatný nápad, aby byla Greta v první linii v boji proti změně klimatu,” řekl nedávno o své dceři její otec Svatne Thunberg. Teď se ukázalo, že pod jménem Greta publikoval burcující příspěvky na Facebooku. Dočasné zveřejnění skutečných autorů záznamů na stránkách je výsledkem již odstraněné chyby v softwaru Facebook.
Druhou odhalenou osobou, která na facebooku a zřejmě i dalších sociálních sítích ovládá miliony Gretiných příznivců, je indický ekologický aktivista, mentor a spolupracovník Organizace spojených národů Adarsh Prathap – a nebo někdo, kdo se za něj vydává.
O tomto mladém Indovi toho není příliš známo, kromě toho, že hraje na kytaru, má rád mír a nenávidí CO2 a zřejmě je dosazen OSN, aby na Gretu dohlížel.
Greta není Greta? Dva lidé, vystupující za sedmnáctiletou celebritu na sociálních sítích, jsou jen malým vzorkem mohutného aparátu, který ji vyrobil a využívá ji pro své zájmy.
Greta je jen role
Následující text je vytvořen za pomocí webu Vigilant Citizen
Zdaleka to však nejsou to jen Gretin otec Svante a mentor Adarsh, kdo řídí a financuje její zářnou kariéry ekologické světice.
Ačkoli se média snaží předstírat, že k raketovému vzestupu fenoménu Greta došlo přirozeně, není to prostě pravda. Greta je jen role, kterou mladá Švédka hraje nevědomě.
Aparát za Gretou je řízen významnými mezinárodními aktéry a je podporován významnými fondy. Tento PR stroj umožnil Gretě být na obálkách časopisů, stát se objektem tisíců zpravodajských článků a fotografovat se světovými vůdci a přednášet v elitních organizacích, jako je Organizace spojených národů.
Gretino poselství je pečlivě vytvořeno těmi, kteří ji ovládají, aby vyvolali konkrétní reakci mládeže. Greta je tváří velkého marketingového schématu – úzce koordinované mezinárodní snahy o prodej tématu globálního oteplování prostřednictvím emocí: Strachu, paniky a naléhavosti.
Mediální soustředění na Grétino téma vede veřejnost k tomu, aby vnímala tyto problémy jako důležitější než jiné problémy.
Většina médií je vlastněna hrstkou nadnárodních korporací, což velmi usnadňuje zasáhnout svět jednou konkrétní zprávou. Fenomén Greta je ve skutečnosti nepopíratelným důkazem extrémního dosahu a síly masmédií v dnešním světě, který je schopen vytvářet masivní pohyby z ničeho.
Programování hromadných sdělovacích prostředků je zvláště účinné u těch, u kterých ještě není vyvinuta akutní potřeba kritického myšlení – zejména mladých lidí. Fenomén Greta byl vytvořen na míru.
Úzkost jako marketingový nástroj
Ačkoli mnozí jsou připraveni tuto skutečnost popírat s velkou rázností (protože to jde proti jejich agendě) – Greta je jen pěšák. Je ovládána mocnými lidmi a velkými penězi na propagaci konkrétní agendy. Agenda není jen o změně klimatu, ale o změně klimatu ve velmi specifickém úhlu.
Svou roli dokonale definovala sama Greta během projevu na (velmi elitním) Světovém ekonomickém fóru: “Dospělí stále říkají, že dlužíme mladým lidem, abychom jim dali naději. Já ale nechci vaši naději. Nechci, abych byla nadějná. Chci, abyste panikařil. Chci, abyste cítili strach, který cítím každý den. “
Panika a strach: Dvě slova, která vedou k unáhleným a iracionálním reakcím založeným na negativních emocích. A tento strach a panika se vytvářejí generaci, která je přesvědčena, že svět hoří.
Greta je tváří a nástrojem masmédií, aby přesvědčila děti, že je jejich „dům v plamenech“. Protože děti absorbují informace, které jim jsou poskytovány bez jakéhokoli dotazování, vytvořil tento tlak nový znepokojivý jev: Eko-úzkost.
Ukradli jste mé sny
Místo toho, aby si dětství užívaly, vyrůstají děti s pocitem strachu a hrozícího zkázy. Vědci již spojují environmentální obavy s případy úzkosti, deprese a dokonce sebevražd. Greta sama tento pocit sdělila během svého projevu v OSN:
“Jak se opovažujete. Ukradl jste mé sny a mé dětství prázdnými slovy.“
Přestože se Greta může opravdu zajímat o změnu klimatu, vzadu je mnohem temnější agenda: Vytvoření generace dětí, které se propadají úzkostí a depresí, čímž jsou svolné k drastickým opatřením elit, jako je například ztráta osobních svobod.
A nezapomeňme na hlavní cíl toho všeho (což je také hlavní cíl elit za Gretou): Vytvoření jediné světové vlády, samozřejmě bojící proti změně klimatu.
Každý, kdo se odváží kriticky se podívat na jev Greta, je okamžitě konfrontován: „Jak se opovažujete šikanovat autistickou dívku?“ a „Jste odpůrce změn klimatu?“, “Vy sna chcete, aby došlo ke genocidě?”
Fenomén prosebníka
Závěrem je třeba zdůraznit, že tento text není kritický vůči Gretě samotné, jejímu vzhledu nebo duševnímu zdraví. Je o těch za ní, o mocném stroji, který jí poskytl platformu, aby se stala mediálním miláčkem.
Jako každý jiný důležitý problém, znečištění je třeba řešit racionálně, počínaje základními zdroji problému. V USA představuje odvětví dopravy, průmyslu a elektrické energie více než 80% emisí skleníkových plynů. Jinými slovy, elitní podniky jsou dnes hlavními znečišťovateli na světě.
Jsou to ty firmy, které produkují tuny oxidu uhličitého do vzduchu, nebo vyhazují toxický odpad do vodních toků. Místo toho, aby média čelily jim, šílí kolem autistické dívky, filmují světové vůdce tleskající po jejích projevech a povzbuzují děti, aby se bály.
Proč? Protože to, co skutečně hledají, je kontrola a podřízení. Nejlepší způsob, jak získat kontrolu a podrobení, je vytvoření strašného a panického obyvatelstva, které prosí vlády, aby vyřešily své problémy.
Sdíleje tento článek